A PROJEKT IDŐTARTAMA: 2014.06.01–2016.05.31.

PROJEKTBEN RÉSZTVEVŐ INTÉZMÉNYEK:

1. Küldő, pályázó intézmény: A Kálmán Református Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola ( Bernáth Református SZKI Vác) 1955 óta képes kereskedő és vendéglátó szakembereket. A 2012-es fenntartóváltás után is folytatja képzési tevékenységét, 730 tanulóval és 65 dolgozóval működő regionális intézmény.

2. Fogadó, közvetítő intézmény:

  • A bajorországi Füssenben található Kasa un Halasz GbR évek óta szervezi tanulóink 3 hónapos bajorországi gyakorlatát.
  • A Lorraine régióban, Bar-le-Duc-ben található CFA Européen Louis Prioux 1977-ben épült iskola, szakképzéssel foglalkozik, kiemelten specializálódott vendéglátásra és hotel menedzsmentre; elsősorban szakács, pincér, cukrász, vendéglátó, és pék tanulónk vannak, de képeznek fodrászokat és autószerelőket is. Jelenleg 700-an tanulnak az iskolában, ezek közül 95 külföldi diák, akik Magyarországról, Lengyelországból, Csehországból, Németországból és Kínából érkeztek. A tanári kar és az adminisztratív személyzet 50 főből áll. Más országok hasonló iskoláival is van partneri kapcsolatuk, innen érkeznek külföldi diákjaik, néhány iskolával már több mint 10 éves a kapcsolatuk. Európai csereprogramokkal is foglalkoznak, minden évben fogadnak külföldi diákokat, akik a központban tanulnak 1-4 évig, ezen kívül fogadnak csoportokat rövidebb időre 2-4 hetes időszakra is.

3. Fogadó munkahelyek:

  • Füssen, Pfronten, Seeg vendégházai, vendéglői
  • Lorraine tartomány vendéglátóipari egységei

RÉSZTVEVŐ TANULÓK:

25 vendéglátásszervező-vendéglős, szakács tanuló

4 munkatárs 2 hetes francia továbbképzése

A PROJEKT CÉLJAI:

Bajor- és franciaországi gyakorlat megvalósítása 25 szakképzésben tanuló vendéglátásszervező-vendéglős diák számára két turnusban

  • 10-10 tanuló bajorországi 3 hónapos gyakorlata 2014 és 2015 nyarán
  • 2, ill.3 végzős tanuló 12 hónapos francia képzőintézetben eltöltött tanulmánya
  • a tanulók önállóságának, problémamegoldó, együttműködési képességeinek, felelősségtudatának fejlesztése
  • gyakorlati szakmai ismeretek szerzése a modern európai vendéglátásban, a francia és bajor
  • gasztronómia megismerése
  • a gyakorlati hely munkaszervezési technikáinak megismerése
  • a napi munkába való bekapcsolódás
  • 12 hetes összefüggő szakács/pincér gyakorlat teljesítése
  • szakmai kulcskompetenciák, képességek fejlesztése
  • német/francia köznyelvi és szakmai kommunikációs készség fejlesztése
  • tanulói portfolió készítése
  • E-learninges környezet, IT alapú folyamat követés megvalósítása
  • a képzés elismeréseként Europass mobilitási igazolványt és Tanúsítványt ad a fogadó intézmény.
  • Az iskola Pedagógiai Programjának megújítása (Képzési terv)
  • Az Intézményi Minőségirányítási Program aktualizálása
  • A pedagógusok Továbbképzési tervének az új kihívásoknak megfeleltetése

A PROJEKT VÁRHATÓ EREDMÉNYEI:

  • A megvalósítás során keletkezett dokumentumok (tanulói portfoliók, jegyzőkönyvek, projekt beszámolók, fényképek, videók), melyek jó gyakorlatként hasznosíthatók a képzések során, és további mobilitási projektek esetén.
  • A résztvevő tanulók egyéni készségeinek, képességeinek fejlődése, szakmai motivációjuk erősödése. A megszerzett szakmai tudás, illetve annak átadása az iskolában, gyakorlati helyen és a leendő munkahelyen.
  • Az iskola befejeztével a résztvevő tanulók elhelyezkedési esélyeinek növelése a hazai és az európai munkaerőpiacon.
  • Az iskola szakmai gyakorlatainak minőségi javulása, külföldi gyakorlattal rendelkező tanulók számának növelése.
  • Az iskola lemorzsolódási mutatójának javítása
  • A partneri elégedettségi mutatók növekedése
  • A tantestület szakmai megújulásának beindítása
  • Az iskola dokumentációjának felfrissítése
  • Az iskola népszerűségének növelése (beiskolázás)

A MEGVALÓSÍTÁS FŐBB LÉPÉSEI:

  1. Pályázatírás. Partnerek informálása. Munkaprogram kialakítása.
  2. Kiutazók kiválasztása.
  3. A munkaprogram véglegesítése a küldő és a fogadó intézmény együttműködésével.
  4. Szerződés a résztvevők között (küldő és fogadó intézmény, gyakorlati hely, tanuló).
  5. Német/francia nyelvi, szakmai, kulturális és lélektani felkészítés.
  6. Mobilitási gyakorlat lebonyolítása (kiutazás, tutorálás, mentorálás).
  7. A tapasztalatok összegzése, értékelése a résztvevő tanulók, a gyakorlati hely mentora, a francia iskola tutora, a francia projekt koordinátor, és a Bernáth Református SZKI projekt koordinátora által.
  8. A tapasztalatok közzététele (disszemináció).
  9. Záróértékelés és beszámoló elkészítése.
  10. Eredmények hasznosítása, jó gyakorlatok beépülése.

TÁMOGATÓ:

Az Európai Bizottság Egész életen át tartó tanulás program ERASMUS+ alprogramja.

Támogatás összege: 127 963

Kiemelt partnereink

refegyh

parokia

mimk1

floch

vac

Ki olvas minket

Oldalainkat 294 vendég és 0 tag böngészi

FEL